Profilkläder efter säsong

När man skall välja profilkläder är det många saker man bör ta i beaktande och en av dem är vilken säsong man planerar att dela ut dem under. Är det vinter, vår, sommar eller höst?

Det kan ha att göra med företaget i sig; driver man ett studentcafé så är kanske sommaren den minst besökta perioden. Det beror också på när man säljer som mest; ett sportföretag för vinterkläder är mest upptaget under hösten och vintern.

Men kanske har företag ingenting alls att göra med säsonger, man kanske helt enkelt väljer när man vill göra reklam på måfå?

Profilkläderna bör definitivt vara anpassade efter säsong och man bör därför tänka över när man vill ge dem till sina anställda, kollegor eller kunder.

Inköp efter årstid

Är det under kallare dagar kan det passa jättebra med en snygg mössa med en tryckt logo eller en vindtät jacka med logon tryckt över ryggen, ett plagg som man utövar utomhusaktiviteter i när det blåser.

Eller varför inte ett par tjocka raggsockor som kunden å ena sidan förvisso kommer ha på sig hemma för det mesta men å andra sidan känna evig tacksamhet för när fossingarna fryser.

Vår- och höstväder är som bekant ganska ostadigt och därför kan det vara bra att rikta in sig på profilkläder som skyddar mot regn och rusk. Kanske en snygg regnrock med logon tryckt på ryggen eller varför inte ett roligt paraply med logo och starka färger som står ut i mängden.

T-shirts och kepsar passar bäst under sommaren och då kan man satsa på snygga färger och logos som antingen broderas eller trycks.

Kunderna kan använda dessa plagg närsomhelst, vilket innebär att de till och med kan göra reklam för ert företag under semestern; vem hade kunnat gissa att ert namn skulle synas på en sandstrand i Grekland?

Alla säsonger har sina fördelar så överväg vilken som passar bäst för just ditt företag för maximal effekt!