Vem skall man ge profilkläder till?
Det finns oerhört många olika typer av profilplagg som man kan ge till sina kunder, och ju bättre kvalitet och ju snyggare design de har, desto mer kommer de att ha dem på sig och därmed göra extremt bra reklam för er. En välgjord T-shirt, till exempel, kan hålla i många år och kan användas under många omständigheter, både till vardags och på jobbet.
Vill man vara säker på att kunden verkligen kommer att använda sin reklamgåva är det bra om man noggrant tänker igenom vem han eller hon är och i vilka situationer de kommer att särskilt uppskatta profilkläderna.
Är företaget i sig trendigt kan det räcka med det eftersom kunden gärna vill associeras med firmanamnet i sig. Det finns kända exempel på stora företag som till och med säljer sina profilkläder, som sedan bärs med stolthet av kunderna enbart eftersom företaget uppfattas som spännande, coolt eller unikt.
Låt säga att man har ett mindre spännande företag som t. ex. ett revisionsbolag eller återvinningsföretag. Här kan man satsa på att kunderna umgås med människor inom liknande områden och därför kan en snygg pikétröja påminna dem om ens existens. Låt tröjan vara skön och se till att logon är lite mindre och dessutom broderad. Då är det troligt att kunden kommer att använda den under seglarsemestern eller golfrundan.
Har man däremot en restaurang eller barkedja kan det vara mer passande att satsa på en formsydd T-shirt med logon lite diskret på bröstet och i större format på ryggen. Kunderna kommer att bära dem under fritiden och på semestern och ständigt visa ert namn för sin omgivning. Har man en yngre publik, som till exempel studenter, kan man räkna med att de kommer att göra reklam för en på universitetet och under diverse fritidsaktiviteter.
Spendera gärna lite tid på att analysera din kund och hur de bäst kommer att använda profilkläderna; det är en god investering som kommer att tjäna sitt syfte under en lång tid framöver.